Επάνω στο νησάκι Καυκαλίδα, το οποίο βρίσκεται σε απόσταση μόλις τριών δεκάτων του ναυτικού μιλίου από το άκρο Γλαρέντζα της δυτικής Πελοποννήσου,
στην περιοχή της Κυλλήνης, Ελλάς, ο γραφικός φάρος εδώ και 112 χρόνια σηματοδοτεί τα ταξίδια των πλοίων που διέρχονται από το Ιόνιο πέλαγος και περισσότερο τα πλοία της πορθμειακής γραμμής Κυλλήνης – Ζακύνθου.
Το κτίσμα στο νησάκι δημιουργήθηκε από λιθοδομή και ενίσχυση σκυροδέματος και έχει ύψος πύργου 15 μέτρων. Αποτελείται από τον κυρίως πύργο και την οικία του φαροφύλακα καθώς υπάρχει και επιπλέον αποθηκευτικός χώρος εκτός της οικίας. Έξι φαροφύλακες πέρασαν συνολικά από τον όμορφο φάρο, ενώ τις τελευταίες δεκαετίες είναι αυτοματοποιημένος και δουλεύει με ηλιακή ενέργεια.
Το φως που φωτοβολεί είναι λευκό με μια ερυθρά δέσμη ανά δέκα δευτερόλεπτα, ενώ φωτοβολεί δώδεκα ναυτικά μίλια για το λευκό και εννέα για το ερυθρό. Όταν πρωτολειτούργησε το 1906 η πηγή ενέργειας ήταν το πετρέλαιο, στα δε χρόνια του δευτέρου Παγκοσμίου πολέμου παρέμεινε σβηστός.
Μπορεί κάποιος να πάει με βάρκα ή προσεχτικά βαδίζοντας επάνω στους υφάλους που υπάρχουν μεταξύ της νησίδας και της ακτής. Χαρακτηρίστηκε ως διατηρητέο μνημείο της πολιτιστικής και νεότερης αρχιτεκτονικής μας κληρονομιάς το έτος 2000.
MyPhotoPics
στην περιοχή της Κυλλήνης, Ελλάς, ο γραφικός φάρος εδώ και 112 χρόνια σηματοδοτεί τα ταξίδια των πλοίων που διέρχονται από το Ιόνιο πέλαγος και περισσότερο τα πλοία της πορθμειακής γραμμής Κυλλήνης – Ζακύνθου.
Το κτίσμα στο νησάκι δημιουργήθηκε από λιθοδομή και ενίσχυση σκυροδέματος και έχει ύψος πύργου 15 μέτρων. Αποτελείται από τον κυρίως πύργο και την οικία του φαροφύλακα καθώς υπάρχει και επιπλέον αποθηκευτικός χώρος εκτός της οικίας. Έξι φαροφύλακες πέρασαν συνολικά από τον όμορφο φάρο, ενώ τις τελευταίες δεκαετίες είναι αυτοματοποιημένος και δουλεύει με ηλιακή ενέργεια.
Το φως που φωτοβολεί είναι λευκό με μια ερυθρά δέσμη ανά δέκα δευτερόλεπτα, ενώ φωτοβολεί δώδεκα ναυτικά μίλια για το λευκό και εννέα για το ερυθρό. Όταν πρωτολειτούργησε το 1906 η πηγή ενέργειας ήταν το πετρέλαιο, στα δε χρόνια του δευτέρου Παγκοσμίου πολέμου παρέμεινε σβηστός.
Μπορεί κάποιος να πάει με βάρκα ή προσεχτικά βαδίζοντας επάνω στους υφάλους που υπάρχουν μεταξύ της νησίδας και της ακτής. Χαρακτηρίστηκε ως διατηρητέο μνημείο της πολιτιστικής και νεότερης αρχιτεκτονικής μας κληρονομιάς το έτος 2000.
MyPhotoPics