Το πλάτος του κάθετου στύλου είναι 2 μέτρα, τα οριζόντια σκέλη
έχουν μήκος ανά στύλο άξονα 7 μέτρα και τετράγωνη διατομή με πλευρές 2 μέτρα. Είναι κατασκευασμένος από χαλύβδινα προφίλ και είναι τοποθετημένος σε βάθρο από σκυρόδεμα επενδυμένο με πέτρα ύψους 7,5 μέτρων.
Μέσα στο βάθρο υπάρχει ένα δωμάτιο που αρχικά στέγαζε την ηλεκτρική γεννήτρια που τροφοδοτούσε τους 120 λαμπτήρες των 500 W ο καθένας που βρίσκονταν στην περίμετρο του σταυρού.
Σήμερα, την νύχτα, η παροχή ρεύματος παρέχεται μέσω υπόγειου καλωδίου από τον ηλεκτρικό υποσταθμό του συγκροτήματος ραδιοαναμετάδοσης Coştila και ο Σταυρός φωτίζεται με 300 λαμπτήρες των 500 W η καθεμία και είναι ορατός από δεκάδες μίλια μακριά.
Χτίστηκε μεταξύ 1926 και 1928 στη μνήμη των ηρώων των σιδηροδρόμων που πέθαναν εν ώρα καθήκοντος κατά τον Α' Παγκόσμιο Πόλεμο, πολεμώντας ενάντια στους στρατούς των Κεντρικών Δυνάμεων. Ο σταυρός ανεγέρθηκε με πρωτοβουλία της βασίλισσας Μαρίας του Εδιμβούργου και του βασιλιά Φερδινάνδου της Ρουμανίας, προκειμένου να είναι ορατός από όσο το δυνατόν μεγαλύτερη απόσταση.
Η Βασίλισσα Μαρία παρακολούθησε στενά την εφαρμογή των
οδηγιών της μέχρι την ολοκλήρωση του έργου. Τα εγκαίνια και οι καθαγιασμοί του μνημείου πραγματοποιήθηκαν στις 14 Σεπτεμβρίου 1928, ανήμερα της Ύψωσης του Τιμίου Σταυρού. Το έργο σχεδιάστηκε από τους Ρουμάνους αρχιτέκτονες Georges Cristinel και Constantin Procopiu. MyPhotoPics






.jpg)

.jpg)



