Ο Ραδιοφάρος, στο κατώτατο ανατολικό άκρο της εκβολής του ποταμού Αξιού, σηματοδοτεί το πέρασμα από τον όρμο της Θεσσαλονίκης στα
ανοιχτά του Θερμαϊκού Κόλπου, Ελλάς. Εδώ βρίσκεται και το πιο στενό σημείο του Θερμαϊκού κόλπου, μεταξύ των ακρωτηρίων Βαρδάρης και Μεγάλο Έμβολο, στο Αγγελοχώρι, που απέχουν μόλις 5,5 χλμ. Κατασκευάστηκε το 1960 και αντικατέστησε τα πλωτά "φαναράκια" που οδηγούσαν μέχρι τότε τους ναυτικούς σε ασφαλές επίνειο.
Το ύψος του πύργου του είναι 8 μέτρα και το εστιακό του ύψος είναι 9 μέτρα. Κατασκευάστηκε από την σουηδική εταιρεία Αga κι εκτός από τα φωτεινά εκπέμπει και ηχητικά σήματα. Μαζί με τον πέτρινο φάρο του Αγγελοχωρίου οριοθετούν την είσοδο του λιμανιού της Θεσσαλονίκης. Είναι ένας από τους πιο σημαντικούς φάρους για την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας στη Βόρεια Ελλάδα.
Μέχρι τις αρχές της δεκαετίας του ΄90 οι φαροφύλακες ζούσαν στον φάρο του Αξιού με τις οικογένειές τους, αφού η τεχνολογία της εποχής δεν τους επέτρεπε να απουσιάζουν. Ωστόσο, καθώς πλέον η λειτουργία του Φάρου έχει αυτοματοποιηθεί, δεν είναι απαραίτητη η τακτική παρουσία φαροφύλακα με αποτέλεσμα να μην συντηρείται ο δρόμος – στην ουσία μία στενή λωρίδα γης μέσα στη θάλασσα - και η πρόσβαση πλέον είναι δυνατή μόνο με σκάφος.
MyPhotoPics
ανοιχτά του Θερμαϊκού Κόλπου, Ελλάς. Εδώ βρίσκεται και το πιο στενό σημείο του Θερμαϊκού κόλπου, μεταξύ των ακρωτηρίων Βαρδάρης και Μεγάλο Έμβολο, στο Αγγελοχώρι, που απέχουν μόλις 5,5 χλμ. Κατασκευάστηκε το 1960 και αντικατέστησε τα πλωτά "φαναράκια" που οδηγούσαν μέχρι τότε τους ναυτικούς σε ασφαλές επίνειο.
Το ύψος του πύργου του είναι 8 μέτρα και το εστιακό του ύψος είναι 9 μέτρα. Κατασκευάστηκε από την σουηδική εταιρεία Αga κι εκτός από τα φωτεινά εκπέμπει και ηχητικά σήματα. Μαζί με τον πέτρινο φάρο του Αγγελοχωρίου οριοθετούν την είσοδο του λιμανιού της Θεσσαλονίκης. Είναι ένας από τους πιο σημαντικούς φάρους για την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας στη Βόρεια Ελλάδα.
Μέχρι τις αρχές της δεκαετίας του ΄90 οι φαροφύλακες ζούσαν στον φάρο του Αξιού με τις οικογένειές τους, αφού η τεχνολογία της εποχής δεν τους επέτρεπε να απουσιάζουν. Ωστόσο, καθώς πλέον η λειτουργία του Φάρου έχει αυτοματοποιηθεί, δεν είναι απαραίτητη η τακτική παρουσία φαροφύλακα με αποτέλεσμα να μην συντηρείται ο δρόμος – στην ουσία μία στενή λωρίδα γης μέσα στη θάλασσα - και η πρόσβαση πλέον είναι δυνατή μόνο με σκάφος.
MyPhotoPics