Για να κατανοήσουμε την επαναστατική σημασία του, πρέπει
να ξέρουμε ότι, πριν από την κατασκευή αυτού του λιμανιού που αιωρείται μεταξύ ουρανού και θάλασσας, τα ορυκτά φορτώνονταν με το χέρι σε μικρά ιστιοφόρα, που ονομάζονταν bilancelle και μεταφέρονταν στο λιμάνι του Carloforte από όπου τα μεγάλα πλοία τα διένειμαν σε όλο τον κόσμο.
Από τα εγκαίνια του Πόρτο Φλάβια το 1924, όλα άλλαξαν. Τα ορυκτά από τη Masua και τα κοντινά ορυχεία μεταφέρθηκαν μέσω σιδηροδρόμου στενού εύρους στον γκρεμό και στη συνέχεια τα φόρτωναν με βαγόνια σε μεγάλα σιλό 1000 τόνων. Ένα σύστημα μεταφορικών ραγών, χτισμένο σε μια σήραγγα κάτω από τα σιλό, επέτρεψε στη συνέχεια τα ορυκτά να μεταφερθούν απευθείας στα αμπάρια των μεγάλων πλοίων που ήταν ελλιμενισμένα κοντά στο ακρωτήριο.
Vecelli. Ο σχεδιαστής του έργου θέλησε να του δώσει το όνομα της κόρης του. Το λιμάνι παρέμεινε λειτουργικό μέχρι τη δεκαετία του 1960.
Η ξενάγηση μέσα στην στοά διαρκεί περίπου μία ώρα. Αφού περπατήσετε την πάνω στοά που διασχίζει τα σιλό, για περίπου 600 μέτρα, φτάνετε στην υπέροχη πανοραμική βεράντα η οποία προσφέρει μια εκπληκτική θέα στις χίλιες αποχρώσεις του μπλε της θάλασσας της Masua και του υποβλητικού βραχώδη λόφου Pan di Zucchero, ενός φυσικού μνημείου 133 μέτρων. MyPhotoPics