Η Τοξωτή Γέφυρα Τσακώνας είναι μια από τις μεγαλύτερες τοξωτές γέφυρες στον κόσμο, η δεύτερη σε μήκος και η μεγαλύτερη αυτού του είδους, με πολλαπλά ανοίγματα, στην Ελλάδα. Διασχίζει την Κοιλάδα της Τσακώνας και συνδέει μια επικίνδυνη τοποθεσία κοντά στη Μεγαλόπολη, Πελοπόννησος, Ελλάς, όπου τα τελευταία χρόνια υπήρξαν πολλές κατολισθήσεις.
Στηρίζεται σε τρία σημεία: ένα στήριγμα σε κάθε πλευρά (εγκαθίσεις) και ένα στήριγμα που βρίσκεται πλησίον της κορυφής της βάθρας της γέφυρας. Αυτό είναι και το πιο σημαντικό στήριγμα: πρόκειται ουσιαστικά για ένα γιγαντιαίο προκατασκευασμένο κτήριο, το οποίο διασφαλίζει τη στατικότητα της γέφυρας.
Από τα βάθρα της γέφυρας ξεκινά το τόξο της γέφυρας, με μέγιστο ύψος 30 μέτρων, το οποίο ολοκληρώνεται στην αντίπερα πλευρά. Τα δύο τόξα, ένα σε κάθε πλευρά, στηρίζουν το ατσάλινο τμήμα της γέφυρας, στο οποίο βρίσκεται το τμήμα του δρόμου. Έχει μήκος 490 μέτρα και πλάτος 27 μέτρα.
Περιλαμβάνει 4 λωρίδες κυκλοφορίας, 2 ανά κατεύθυνση, πλάτους 3,50 μέτρων, μια κεντρική νησίδα πλάτους 2,00 μέτρων, δύο πλευρικά ερείσματα 2Χ0,50 μέτρων και δύο πεζοδρόμια πλάτους 2Χ1,70 μέτρων. Ο τοξωτός φορέας, διατομής σταθερού ύψους 2,80 μέτρων και πλάτους 1,60 μέτρων, είναι προσβάσιμος εσωτερικά σε όλο του το μήκος.
Καθ' όλο το μήκος της είναι εξοπλισμένη με δικό της σύστημα αντικεραυνικής προστασίας, ηλεκτροφωτίζεται για τις συνήθεις λειτουργικές ανάγκες, διαθέτει φωτισμό ασφαλείας στο εσωτερικό των τόξων, ενώ υπάρχει και πρόβλεψη για εορταστικό φωτισμό. Η κατασκευή της γέφυρας ξεκίνησε το 2008 και δόθηκε στην κυκλοφορία στις 27 Ιανουαρίου του 2016.
Είναι ένα επιβλητικό έργο που σχεδιάστηκε και υλοποιήθηκε από Έλληνες Μηχανικούς και τεχνίτες. Έχει συγκεντρώσει την παγκόσμια προσοχή εκπαιδευτικών ιδρυμάτων, όπως το Imperial College της Μεγάλης Βρετανίας, που οργανώνουν τακτικές επισκέψεις των μεταπτυχιακών φοιτητών της Γεωτεχνικής Μηχανικής για να το θαυμάσουν από κοντά.
MyPhotoPics
Από τα βάθρα της γέφυρας ξεκινά το τόξο της γέφυρας, με μέγιστο ύψος 30 μέτρων, το οποίο ολοκληρώνεται στην αντίπερα πλευρά. Τα δύο τόξα, ένα σε κάθε πλευρά, στηρίζουν το ατσάλινο τμήμα της γέφυρας, στο οποίο βρίσκεται το τμήμα του δρόμου. Έχει μήκος 490 μέτρα και πλάτος 27 μέτρα.
Περιλαμβάνει 4 λωρίδες κυκλοφορίας, 2 ανά κατεύθυνση, πλάτους 3,50 μέτρων, μια κεντρική νησίδα πλάτους 2,00 μέτρων, δύο πλευρικά ερείσματα 2Χ0,50 μέτρων και δύο πεζοδρόμια πλάτους 2Χ1,70 μέτρων. Ο τοξωτός φορέας, διατομής σταθερού ύψους 2,80 μέτρων και πλάτους 1,60 μέτρων, είναι προσβάσιμος εσωτερικά σε όλο του το μήκος.
Καθ' όλο το μήκος της είναι εξοπλισμένη με δικό της σύστημα αντικεραυνικής προστασίας, ηλεκτροφωτίζεται για τις συνήθεις λειτουργικές ανάγκες, διαθέτει φωτισμό ασφαλείας στο εσωτερικό των τόξων, ενώ υπάρχει και πρόβλεψη για εορταστικό φωτισμό. Η κατασκευή της γέφυρας ξεκίνησε το 2008 και δόθηκε στην κυκλοφορία στις 27 Ιανουαρίου του 2016.
Είναι ένα επιβλητικό έργο που σχεδιάστηκε και υλοποιήθηκε από Έλληνες Μηχανικούς και τεχνίτες. Έχει συγκεντρώσει την παγκόσμια προσοχή εκπαιδευτικών ιδρυμάτων, όπως το Imperial College της Μεγάλης Βρετανίας, που οργανώνουν τακτικές επισκέψεις των μεταπτυχιακών φοιτητών της Γεωτεχνικής Μηχανικής για να το θαυμάσουν από κοντά.
MyPhotoPics