O Kωνσταντίνος Μπρουμίδης είναι ο Έλληνας που ζωγράφισε τον τρούλο του Καπιτωλίου στην Ουάσιγκτον, ΗΠΑ. Γεννήθηκε στην Ιταλία στις 26 Ιουλίου
του 1805. Το 1854
μετανάστευσε στις ΗΠΑ και επί 25 ολόκληρα χρόνια ζωγράφισε τον εσωτερικό χώρο της Ροτόντας του Αμερικανικού Καπιτωλίου. Οι τοιχογραφίες του υπάρχουν μέχρι και σήμερα. Τον Απρίλιο του 2007, το κράτος των ΗΠΑ τον τίμησε σε ειδική εκδήλωση που διοργάνωσε.
Ο Κωνσταντίνος ήταν γιος του Σταύρου Μπρουμίδη από τα Φιλιατρά, ο οποίος έφυγε για την Ιταλία λίγο πριν ή λίγο μετά τα Ορλωφικά (1770), για να αποφύγει τους διωγμούς των Τούρκων και της Ιταλίδας Άννας Μπιανκίνι. Γεννήθηκε στη Ρώμη το 1805. Σε πολύ μικρή ηλικία έδειξε το σπάνιο ταλέντο του. Σε ηλικία 13 ετών γράφτηκε στην Ακαδημία του Αγίου Λουκά της Ρώμης. Αργότερα μαθήτευσε δίπλα στον σπουδαίο Αντόνιο Κανόβα και τον Μπερτέλ Τόρβαλντσεν.
Παρακολούθησε μαθήματα τέχνης σε διάφορα μουσεία και μαθήτευσε δίπλα σε διακεκριμένους ζωγράφους, που δημιουργούσαν τοιχογραφίες. Έτσι, μαζί με άλλους ζωγράφους, ανέλαβε την αποκατάσταση των τοιχογραφιών του Ραφαήλ στο Βατικανό.
Την ίδια εποχή φιλοτέχνησε την προσωπογραφία του Πάπα Πίου Θ’. Οι αναταραχές και η τεταμένη πολιτική κατάσταση στην Ιταλία όμως, τον ανάγκασαν, να μεταναστεύσει στις Η.Π.Α. το 1852.
Εκεί, σε πολύ σύντομο διάστημα, έγινε γνωστός, απέκτησε την Αμερικανική υπηκοότητα και ξεκίνησε, να ζωγραφίζει εικόνες σε εκκλησίες. Αυτό βέβαια, που τον έκανε διάσημο ήταν η τοιχογράφηση του Καπιτώλιου της Ουάσινγκτον, στον τεράστιο θόλο του οποίου φιλοτέχνησε την «Αποθέωση του Ουάσινγκτον». Συνολικά, τοιχογράφησε περισσότερα από 1.500 τ.μ. στο Καπιτώλιο, σε διάστημα 25 ετών.
Οι αναγεννησιακές του επιρροές (Μιχαήλ Άγγελος, Ραφαήλ), σε συνδυασμό με τις ρομαντικές τάσεις της εποχής του, είναι φανερές στα έργα του Μπρουμίδη, που από τους κριτικούς τέχνης πήρε το προσωνύμιο "Μιχαήλ Άγγελος των Η.Π.Α." και "Μιχαήλ Άγγελος του Καπιτωλίου".
Εκατό τριάντα εννέα χρόνια μετά το θάνατό του, μέλη της ελληνικής και της ιταλικής διασποράς συγκεντρώθηκαν στο πάρκο Brown-Leanos στο Ουέστ Γκεϊτσέρκλ, στην Ανάπολη, Μέριλαντ, Η.Π.Α. για να γιορτάσουν τα αποκαλυπτήρια του αγάλματος του μεγάλου ζωγράφου. Ο Κωνσταντίνος Μπρουμίδης, ένας ακόμα μεγάλος Έλληνας, πέθανε τον Φεβρουάριο του 1880.
Η έφορος του Καπιτωλίου Μπάρμπαρα Βόλανιν στο βιβλίο της για τον Κωνσταντίνο Μπρουμίδη τονίζει ότι συνδύαζε διαφορετικές τεχνικές. Κυρίως, ήταν ειδικός στην αναγεννησιακή τεχνική trompe l’oeil, δηλαδή στην τεχνική της οφθαλμαπάτης όπου το φως, η σκιά και η προοπτική κάνουν την εικόνα να μοιάζει τρισδιάστατη. Έτσι οι θεατές νομίζουν ότι βλέπουν γλυπτά πλαίσια ή σμιλεμένους αγγέλους. Με την τεχνική της ψευδαίσθησης οι τοίχοι αποκτούν βάθος και ο χώρος μοιάζει να είναι μεγαλύτερος.
Από το βιβλίο "Constantino Brumidi: Artist of the Capitol" της Μπάρμπαρα Βόλανιν.
Το φωτογραφικό άλμπουμ της Lola Germon, δεύτερης συζύγου του Κωνσταντίνου Μπρουμίδη.
Το σπίτι του Κωνσταντίνου Μπρουμίδη.
Κάποια άλλα από τα έργα του είναι η Αγία Τριάδα στον Μητροπολιτικό Ναό της Πρωτεύουσας του Μεξικού
Η εικόνα των Αγίων Αποστόλων Πέτρου και Παύλου στον καθεδρικό ναό της αμερικανικής πόλης Philadelphia (Pennsylvania)
MyPhotoPics
του 1805. Το 1854
μετανάστευσε στις ΗΠΑ και επί 25 ολόκληρα χρόνια ζωγράφισε τον εσωτερικό χώρο της Ροτόντας του Αμερικανικού Καπιτωλίου. Οι τοιχογραφίες του υπάρχουν μέχρι και σήμερα. Τον Απρίλιο του 2007, το κράτος των ΗΠΑ τον τίμησε σε ειδική εκδήλωση που διοργάνωσε.
Ο Κωνσταντίνος ήταν γιος του Σταύρου Μπρουμίδη από τα Φιλιατρά, ο οποίος έφυγε για την Ιταλία λίγο πριν ή λίγο μετά τα Ορλωφικά (1770), για να αποφύγει τους διωγμούς των Τούρκων και της Ιταλίδας Άννας Μπιανκίνι. Γεννήθηκε στη Ρώμη το 1805. Σε πολύ μικρή ηλικία έδειξε το σπάνιο ταλέντο του. Σε ηλικία 13 ετών γράφτηκε στην Ακαδημία του Αγίου Λουκά της Ρώμης. Αργότερα μαθήτευσε δίπλα στον σπουδαίο Αντόνιο Κανόβα και τον Μπερτέλ Τόρβαλντσεν.
Την ίδια εποχή φιλοτέχνησε την προσωπογραφία του Πάπα Πίου Θ’. Οι αναταραχές και η τεταμένη πολιτική κατάσταση στην Ιταλία όμως, τον ανάγκασαν, να μεταναστεύσει στις Η.Π.Α. το 1852.
Εκεί, σε πολύ σύντομο διάστημα, έγινε γνωστός, απέκτησε την Αμερικανική υπηκοότητα και ξεκίνησε, να ζωγραφίζει εικόνες σε εκκλησίες. Αυτό βέβαια, που τον έκανε διάσημο ήταν η τοιχογράφηση του Καπιτώλιου της Ουάσινγκτον, στον τεράστιο θόλο του οποίου φιλοτέχνησε την «Αποθέωση του Ουάσινγκτον». Συνολικά, τοιχογράφησε περισσότερα από 1.500 τ.μ. στο Καπιτώλιο, σε διάστημα 25 ετών.
Οι αναγεννησιακές του επιρροές (Μιχαήλ Άγγελος, Ραφαήλ), σε συνδυασμό με τις ρομαντικές τάσεις της εποχής του, είναι φανερές στα έργα του Μπρουμίδη, που από τους κριτικούς τέχνης πήρε το προσωνύμιο "Μιχαήλ Άγγελος των Η.Π.Α." και "Μιχαήλ Άγγελος του Καπιτωλίου".
Εκατό τριάντα εννέα χρόνια μετά το θάνατό του, μέλη της ελληνικής και της ιταλικής διασποράς συγκεντρώθηκαν στο πάρκο Brown-Leanos στο Ουέστ Γκεϊτσέρκλ, στην Ανάπολη, Μέριλαντ, Η.Π.Α. για να γιορτάσουν τα αποκαλυπτήρια του αγάλματος του μεγάλου ζωγράφου. Ο Κωνσταντίνος Μπρουμίδης, ένας ακόμα μεγάλος Έλληνας, πέθανε τον Φεβρουάριο του 1880.
Η έφορος του Καπιτωλίου Μπάρμπαρα Βόλανιν στο βιβλίο της για τον Κωνσταντίνο Μπρουμίδη τονίζει ότι συνδύαζε διαφορετικές τεχνικές. Κυρίως, ήταν ειδικός στην αναγεννησιακή τεχνική trompe l’oeil, δηλαδή στην τεχνική της οφθαλμαπάτης όπου το φως, η σκιά και η προοπτική κάνουν την εικόνα να μοιάζει τρισδιάστατη. Έτσι οι θεατές νομίζουν ότι βλέπουν γλυπτά πλαίσια ή σμιλεμένους αγγέλους. Με την τεχνική της ψευδαίσθησης οι τοίχοι αποκτούν βάθος και ο χώρος μοιάζει να είναι μεγαλύτερος.
Από το βιβλίο "Constantino Brumidi: Artist of the Capitol" της Μπάρμπαρα Βόλανιν.
Το φωτογραφικό άλμπουμ της Lola Germon, δεύτερης συζύγου του Κωνσταντίνου Μπρουμίδη.
Το σπίτι του Κωνσταντίνου Μπρουμίδη.
Κάποια άλλα από τα έργα του είναι η Αγία Τριάδα στον Μητροπολιτικό Ναό της Πρωτεύουσας του Μεξικού
Η εικόνα των Αγίων Αποστόλων Πέτρου και Παύλου στον καθεδρικό ναό της αμερικανικής πόλης Philadelphia (Pennsylvania)