Το El Caminito del Rey είναι ένα τεχνητό μονοπάτι που περιστρέφεται κατά μήκος των απότομων τοίχων ενός στενού φαραγγιού στο El Chorro, κοντά στο Ardales στην
επαρχία της Μάλαγα της Ισπανίας. Το όνομα προέρχεται από το αρχικό όνομα του Camino del Rey (βασιλική διαδρομή), συντομευμένο τοπικά στο el caminito. Ο διάδρομος είχε καταστραφεί και ήταν εν μέρει κλειστός για πάνω από μια δεκαετία. Μετά από τέσσερα χρόνια εκτεταμένων επισκευών και ανακαινίσεων, άνοιξε το 2015.
Κατασκευάστηκε για να μπορούν οι εργαζόμενοι στα υδροηλεκτρικά εργοστάσια στο Chorro Falls και στο Gaitanejo Falls να επικοινωνούν μεταξύ τους, να μεταφέρουν υλικά και να διευκολύνουν την επιθεώρηση και τη συντήρηση του καναλιού. Η κατασκευή άρχισε το 1901 και τελείωσε το 1905. Ο βασιλιάς Αλφόνσος ΧΙΙΙ διέσχισε το διάδρομο το 1921 για τα εγκαίνια του φράγματος Conde del Guadalhorce. Έχει πλάτος 1 μ. και υψώνεται πάνω από 100 μέτρα πάνω από τον ποταμό.
Η αρχική διαδρομή κατασκευάστηκε από σκυρόδεμα και στηρίχθηκε σε χαλύβδινες ράγες που στηρίχτηκαν από ορθοστάτες που χτίστηκαν περίπου 45 μοίρες στην επιφάνεια του βράχου. Έχει επιδεινωθεί με τα χρόνια, και υπήρχαν πολυάριθμα τμήματα όπου μέρος ή το σύνολο της κορυφής του σκυροδέματος είχε καταρρεύσει. Το αποτέλεσμα ήταν τα μεγάλα κενά του ανοιχτού χώρου γεφυρωμένα μόνο από στενές χαλύβδινες δοκούς ή άλλα υποστηρίγματα.
Λίγα από τα αρχικά κιγκλιδώματα υπήρχαν, αν και ένα σύρμα ασφαλείας έτρεξε το μήκος της διαδρομής. Πολλοί άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους στον διάδρομο και, μετά από δύο θανατηφόρα ατυχήματα το 1999 και το 2000, η τοπική κυβέρνηση έκλεισε και τις δύο εισόδους. Παρόλα αυτά, τα τέσσερα χρόνια πριν από το 2013, τέσσερα άτομα πέθαναν προσπαθώντας να ανέβουν στο φαράγγι.
Η περιφερειακή κυβέρνηση της Ανδαλουσίας και η τοπική κυβέρνηση της Μάλαγα συμφώνησαν τον Ιούνιο του 2011 να μοιραστούν τα έξοδα αποκατάστασης (συμπεριλαμβανομένου του χώρου στάθμευσης αυτοκινήτων και ενός μουσείου). Το έργο χρειάστηκε περίπου τρία χρόνια για να ολοκληρωθεί. Πολλά από τα πρωτότυπα χαρακτηριστικά παρέμειναν στη θέση τους.
Τον Μάρτιο του 2014, ο ακρογωνιαίος λίθος του έργου αποκατάστασης τέθηκε από εξειδικευμένους αλπινιστές. Ο διάδρομος ξανάνοιξε στις 29 Μαρτίου 2015 και ο Lonely Planet το περιέγραψε στα καλύτερα νέα αξιοθέατα για το 2015. Το νέο μονοπάτι προσφέρει ακόμα μια βόλτα 2,9 χλμ. κατά μήκος του φαραγγιού.
MyPhotoPics
επαρχία της Μάλαγα της Ισπανίας. Το όνομα προέρχεται από το αρχικό όνομα του Camino del Rey (βασιλική διαδρομή), συντομευμένο τοπικά στο el caminito. Ο διάδρομος είχε καταστραφεί και ήταν εν μέρει κλειστός για πάνω από μια δεκαετία. Μετά από τέσσερα χρόνια εκτεταμένων επισκευών και ανακαινίσεων, άνοιξε το 2015.
Κατασκευάστηκε για να μπορούν οι εργαζόμενοι στα υδροηλεκτρικά εργοστάσια στο Chorro Falls και στο Gaitanejo Falls να επικοινωνούν μεταξύ τους, να μεταφέρουν υλικά και να διευκολύνουν την επιθεώρηση και τη συντήρηση του καναλιού. Η κατασκευή άρχισε το 1901 και τελείωσε το 1905. Ο βασιλιάς Αλφόνσος ΧΙΙΙ διέσχισε το διάδρομο το 1921 για τα εγκαίνια του φράγματος Conde del Guadalhorce. Έχει πλάτος 1 μ. και υψώνεται πάνω από 100 μέτρα πάνω από τον ποταμό.
Η αρχική διαδρομή κατασκευάστηκε από σκυρόδεμα και στηρίχθηκε σε χαλύβδινες ράγες που στηρίχτηκαν από ορθοστάτες που χτίστηκαν περίπου 45 μοίρες στην επιφάνεια του βράχου. Έχει επιδεινωθεί με τα χρόνια, και υπήρχαν πολυάριθμα τμήματα όπου μέρος ή το σύνολο της κορυφής του σκυροδέματος είχε καταρρεύσει. Το αποτέλεσμα ήταν τα μεγάλα κενά του ανοιχτού χώρου γεφυρωμένα μόνο από στενές χαλύβδινες δοκούς ή άλλα υποστηρίγματα.
Λίγα από τα αρχικά κιγκλιδώματα υπήρχαν, αν και ένα σύρμα ασφαλείας έτρεξε το μήκος της διαδρομής. Πολλοί άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους στον διάδρομο και, μετά από δύο θανατηφόρα ατυχήματα το 1999 και το 2000, η τοπική κυβέρνηση έκλεισε και τις δύο εισόδους. Παρόλα αυτά, τα τέσσερα χρόνια πριν από το 2013, τέσσερα άτομα πέθαναν προσπαθώντας να ανέβουν στο φαράγγι.
Η περιφερειακή κυβέρνηση της Ανδαλουσίας και η τοπική κυβέρνηση της Μάλαγα συμφώνησαν τον Ιούνιο του 2011 να μοιραστούν τα έξοδα αποκατάστασης (συμπεριλαμβανομένου του χώρου στάθμευσης αυτοκινήτων και ενός μουσείου). Το έργο χρειάστηκε περίπου τρία χρόνια για να ολοκληρωθεί. Πολλά από τα πρωτότυπα χαρακτηριστικά παρέμειναν στη θέση τους.
Τον Μάρτιο του 2014, ο ακρογωνιαίος λίθος του έργου αποκατάστασης τέθηκε από εξειδικευμένους αλπινιστές. Ο διάδρομος ξανάνοιξε στις 29 Μαρτίου 2015 και ο Lonely Planet το περιέγραψε στα καλύτερα νέα αξιοθέατα για το 2015. Το νέο μονοπάτι προσφέρει ακόμα μια βόλτα 2,9 χλμ. κατά μήκος του φαραγγιού.